Praktisch aan de slag met SEO

SEO (Search Engine Optimisation) staat vandaag sterk in de belangstelling. Tijdens deze opleiding krijg je inzicht in de werking van de verschillende zoekmachines en welke invloed aanpassingen hebben op de positie van jouw website in de zoekresultaten.

Dankzij praktische cases en voorbeelden staan we stap voor stap stil bij de verschillende aspecten van SEO-optimalisatie.

Na deze opleiding kan je jouw website optimaliseren voor een hogere positie in de zoekresultaten.

Kalender

Momenteel zijn er voor deze cursus geen publieke sessies gepland. Graag organiseren we een bedrijfssessie voor u of een extra publieke sessie (bij voldoende belangstelling). Geïnteresseerd? Gelieve dan ABIS te contacteren.

Doelgroep

Online marketeers, webontwikkelaars, e-commerce managers, en communicatiemedewerkers.

Voorkennis

Voor deze opleiding is er geen voorkennis vereist.

Inhoud

  • Hoe leveren zoekmachines relevante resultaten voor hun gebruikers?
  • Welke zoekmachines zijn er en heeft dit een invloed?
  • Wat zorgt ervoor dat zoekmachines je website vlot indexeren?
  • Copywriting afstemmen op zoektermen? Hoe kan je hiermee zelf aan de slag?
  • Opbouw van een juiste sitestructuur van je website.
  • Het gebruik van Google Webmaster Tools als communicatiekanaal met Google.
  • De impact van de mobile friendly update door Google voor jou website?
  • Welke nieuwe evoluties zijn er binnen het SEO landschap en wat brengt de toekomst?

Verloop van de cursus

Klassikale training. De opleidingsgroep bestaat uit 8 tot 10 personen.

Duur

een halve dag.

Docent

Intracto.


SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN