Optimaliseren van je website - geavanceerd
In deze opleiding gaan we dieper in op website-optimalisatie voor de zoekmachines via zogenaamde SEO-inspanningen.
Na deze opleiding kan je de impact van Googleveranderingen op je website analyseren en deze nieuwe evoluties zelf omzetten in meer bezoekers.
Kalender
Momenteel zijn er voor deze cursus geen publieke sessies gepland. Graag organiseren we een bedrijfssessie voor u of een extra publieke sessie (bij voldoende belangstelling). Geïnteresseerd? Laat het ons weten.
Doelgroep
Online marketeers, webontwikkelaars, en e-commerce managers.
Voorkennis
Basiskennis SEO (zie Praktisch aan de slag met SEO). Verder is enige technische voorkennis vereist: HTML, technische opbouw van websites en de werking van zoekmachines.
Inhoud
- Welke data en inzichten kunnen we uit Google Webmaster Tools halen?
- Diepere inkijk in de impact van de algoritme-updates Google Panda, Pinguin, Hummingbird en Pigeon.
- Het gevaar van Google penalties en hoe je ermee omgaat.
- Technische SEO-optimalisaties: de canonical metatag, hreflang metatags, JSON-LD code, ...
- Het verwijderen van content uit Google en voorkomen dat bepaalde pagina's in Google terecht komen.
- Het opmaken van een content audit voor het ontdekken van content-optimalisaties voor je website.
- Hoe kan je je beschermen tegen negatieve SEO.
- Het opvolgen van de resultaten van je SEO-inspanningen via de juiste tools.
Verloop van de cursus
Klassikale training met oefeningen. De opleidingsgroep bestaat uit 8 tot 10 personen. De deelnemers dienen zelf een laptop mee te brengen.
Duur
een halve dag.
Docent
Intracto.
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |