Optimaliseren van je website - geavanceerd
In deze opleiding gaan we dieper in op website-optimalisatie voor de zoekmachines via zogenaamde SEO-inspanningen.
Na deze opleiding kan je de impact van Googleveranderingen op je website analyseren en deze nieuwe evoluties zelf omzetten in meer bezoekers.
Kalender
BEDRIJFSOPLEIDING AANVRAGEN |
Publieke opleidingskalender
Momenteel zijn er voor deze cursus geen publieke sessies gepland. Graag organiseren we een bedrijfssessie voor u of een extra publieke sessie (bij voldoende belangstelling). Geïnteresseerd? Laat het ons weten.
Doelgroep
Online marketeers, webontwikkelaars, en e-commerce managers.
Voorkennis
Basiskennis SEO (zie Praktisch aan de slag met SEO). Verder is enige technische voorkennis vereist: HTML, technische opbouw van websites en de werking van zoekmachines.
Inhoud
- Welke data en inzichten kunnen we uit Google Webmaster Tools halen?
- Diepere inkijk in de impact van de algoritme-updates Google Panda, Pinguin, Hummingbird en Pigeon.
- Het gevaar van Google penalties en hoe je ermee omgaat.
- Technische SEO-optimalisaties: de canonical metatag, hreflang metatags, JSON-LD code, ...
- Het verwijderen van content uit Google en voorkomen dat bepaalde pagina's in Google terecht komen.
- Het opmaken van een content audit voor het ontdekken van content-optimalisaties voor je website.
- Hoe kan je je beschermen tegen negatieve SEO.
- Het opvolgen van de resultaten van je SEO-inspanningen via de juiste tools.
Verloop van de cursus
Klassikale training met oefeningen. De opleidingsgroep bestaat uit 8 tot 10 personen. De deelnemers dienen zelf een laptop mee te brengen.
Duur
een halve dag.
Docent
Intracto.
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |