ITIL®4 Foundation (met examenvoucher)
Krijg een uitgebreid begrip van ITIL®4, de internationale standaard voor IT Service Management, en bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.
ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management, die het mogelijk maakt IT-services efficiënter en effectiever te leveren, wat resulteert in het creëren van waarde voor jouw stakeholders en meer tevreden klanten.
De ITIL Foundation-cursus is gebaseerd op de ITIL®4-publicatie, de opvolger van ITIL 2011, ook bekend als ITILv3. ITIL4 beperkt zich niet tot puur IT-services; aangezien elke organisatie services in haar portfolio heeft, is deze training relevant voor alle organisaties die services aan hun klanten leveren. ITIL®4 kan worden beschouwd als een praktische mindset voor het creëren en leveren van waarde.
Basiskennis van ITIL® zorgt ervoor dat iedereen “dezelfde taal spreektâ€, en is noodzakelijk om optimaal te kunnen functioneren in een ITIL®-serviceomgeving. Deze training biedt de basis voor iedereen die bij een commerciële of niet-commerciële serviceprovider werkt. Tijdens deze training krijg je een overzicht van wat ITIL®4 inhoudt en hoe activiteiten van ITIL® met elkaar verbonden zijn, zodat je zoveel mogelijk waarde levert aan jouw klanten.
Deze ITIL-versie richt zich ook op de relatie met Agile en DevOps, waardoor deelnemers andere methoden en hun implicaties kunnen koppelen om ITIL®4 te vertalen naar hun eigen organisatie.
De training bereid je voor op het ITIL®4 Foundation-examen.
(*) ITIL® is a registered Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
Deze ITIL®4 Foundation-training
- biedt je de essentiële kennis om de levering van IT-services binnen elke organisatie aanzienlijk te verbeteren
- is essentieel voor iedereen die servicemanagement wil verbeteren en IT-services wil afstemmen op bedrijfsdoelstellingen
Door ITIL®4 onder de knie te krijgen, kun je zorgen voor efficiëntere en effectievere servicelevering, wat resulteert in hogere klanttevredenheid en verbeterde organisatorische prestaties.
Opleiding inplannen?
Een interactieve, live training - gegeven in een fysiek klaslokaal of online.
De cursus wordt gegeven in het Nederlands of het Engels.
BEDRIJFSOPLEIDING AANVRAGEN |
Publieke opleidingskalender | |||||
---|---|---|---|---|---|
datum | duur | taal | plaats | prijs | Â |
13 mei | 2 | N | web based | 1450 EUR (excl. BTW) | |
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |
Doelgroep
Voor wie is ITIL®4 Foundation?
- IT-managers
Houdt overzicht van alle op IT-activiteiten en zorg voor een continue en voor afstemming op bedrijfsdoelstellingen. - Servicedeskmanagers
Beheren van alle servicedesk activiteiten en verbeteren klantondersteuning. - IT-consultants
Geven van deskundig advies over IT-servicemanagement en service implementatie. - Projectmanagers
Leid IT-projecten en zorg ervoor dat ze voldoen aan ITIL®-normen. - Business managers
Begrijp ITIL® om IT-services beter af te stemmen op bedrijfsdoelstellingen. - Supportmedewerkers
Verwerf fundamentele kennis om de servicelevering te verbeteren. - Proceseigenaren:
Beheer en optimaliseer IT-servicemanagementprocessen. - Kwaliteitsmanagers
Zorg ervoor dat IT-services voldoen aan kwaliteitsnormen en continu worden verbeterd. - DevOps-engineers
Integreer ITIL®4 met Agile- en DevOps-methodologieën. - IT-auditors
Beoordeel IT-servicemanagementpraktijken en zorg voor naleving van ITIL®-normen.
Voorkennis
Er is geen voorkennis van ITIL® vereist. Een basiskennis van IT-services en bedrijfsactiviteiten is echter wel nuttig.
Inhoud
Aan het einde van de training kun je:
- De belangrijkste concepten van ITIL®4 en de voordelen ervan begrijpen.
- Het ITIL®4-servicemanagementframework beschrijven.
- De componenten en activiteiten van het ITIL®4-servicewaardesysteem identificeren.
- De belangrijkste practices in een serviceproviderorganisatie identificeren.
- De relatie uit tussen ITIL®4 en andere methodologieën zoals Agile en DevOps leggen.
- Je maximaal voorbereiden op het ITIL®4 Foundation-examen.
Verloop van de cursus
De expertise van onze trainers voegt een praktische dimensie toe aan de theoretische concepten en biedt inzichten uit de praktijk en best practices.
Certificaat
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen inbegrepen.
Duur
2 dagen.
Docent
Capgemini
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |