ITIL®4 Foundation (met examenvoucher)
ITIL® is de internationale standaard voor IT Service Management. Het maakt het mogelijk IT-diensten nog efficiënter en effectiever te leveren, met als gevolg meer tevreden klanten. Deze ITIL® 4 Foundation cursus is gebaseerd op de ITIL®4 publicatie, dit is de opvolger van ITIL 2011 of nu ook wel weer ITIL v3 genoemd.
ITIL Foundation Leader Capgemini AcademyITIL®4 beperkt zich niet tot puur tot IT-services. Aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft is deze opleiding dus voor elke organisatie relevant. ITIL®4 is dan ook te beschouwen als een kwaliteits-framework.
Om optimaal te kunnen acteren in een op ITIL® gebaseerde IT of Business service omgeving is basiskennis van ITIL® noodzakelijk zodat iedereen "dezelfde taal spreekt". Deze opleiding geeft de basis voor iedereen die werkt in een al of niet commerciële dienstverlenende omgeving.
(*) ITIL® is a registered Trade Mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS. All rights reserved.
Kalender
datum | duur | taal | plaats | prijs | |
16 dec | 2 | E | web based | 1450 EUR (excl. BTW) | |
15 jan | 2 | N | web based | 1450 EUR (excl. BTW) | |
03 mrt | 2 | N | Utrecht | 1450 EUR (BTW-vrij) | |
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |
Doelgroep
Aangezien ITIL®4 breder toepasbaar is dan alleen in IT organisaties en aangezien elke organisatie wel in min of meerdere mate services in zijn portfolio heeft,is deze opleiding relevant voor iedereen die een rol heeft in activiteiten die te maken hebben met het ontwerpen, inrichten en/of verlenen van een IT of business services.
Je bent bijvoorbeeld tbv een IT en/of Business service een:
- Servicedesk medewerker
- Change manager
- Service manager
- Delivery manager
- 2e lijn support medewerker
Daarnaast is deze training geschikt voor deelnemers die inzicht willen krijgen in de meest recente versie van ITIL®, het ITIL®4 Foundation certificaat willen behalen of een vervolg kwalificatie in ITIL®4 als kwaliteistmanagement methode willen behalen. Om aan te sluiten bij de internationale standaard is het trainingsmateriaal in het Engels, daarom raden we je aan om ook het examen in het Engels af te leggen. De gesproken taal is Nederlands of Engels, afhankelijk van welke cursusdatum u kiest.
Voorkennis
De deelnemers moeten beschikken over basiskennis op het gebied van automatisering, automatiseringsmiddelen en het beheer daarvan, verkregen door werkervaring van ongeveer 1 tot 2 jaar in een Service Management omgeving.
Inhoud
Tijdens deze training krijg je een overzicht van wat het vakgebied inhoudt en hoe de practices en activities uit ITIL® hierop aansluiten. In deze ITIL-versie is ook de relatie naar Agile en Devops opgenomen. Hierdoor kun jij als deelnemer de link leggen tussen andere methodes en de gevolgen daarvan voor de vertaling van ITIL®4 naar de eigen organisatie.
Verder helpt deze opleiding je groeien in het vak van IT of Business Servicemanagement. Het geeft je een overzicht op Foundation niveau van het hele ITIL®4 kwaliteits framework. Na het volgen van de training ben je klaar voor het officiële ITIL®4 Foundation examen en als je slaagt geeft dit toegang tot de overige ITIL®4 opleidingen en certificeringen.
Verloop van de cursus
Bij deze training is een voucher voor het officiële, internationaal erkende examen, en één herexamen inbegrepen.
De kosten van de examenvoucher zijn opgenomen in de prijs van de training. Kort na aanvang van de training ontvang je per mail een voucher waarmee je je examen kunt reserveren. Houd rekening met het feit dat je minimaal 5 werkdagen vooraf je examen moet plannen.
Examen Informatie
- Duur examen: 60 min
- % extra tijd indien niet in moedertaal: 25%
- Aantal examenvragen: 40
- Minimaal aantal goed te beantwoorden: 26
- Examen stijl: Multiple choice
- Open Boek: Nee
Duur
2 dagen.
Docent
Capgemini
SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN |