Communicatievaardigheden voor de technische professional

In deze cursus van 2 dagen leert u om op een assertieve en klantgerichte manier te communiceren.

Vroeger kon u zich beperken tot de attitude: "Ik ken mijn stiel, ik ben goed met cijfers en systemen, ik articuleer duidelijk en dat is voldoende". Nu herkennen leidinggevenden steeds meer dat de directe relaties met klanten en medewerkers een cruciale rol spelen in het goede verloop van een technisch project.

De resultaten van deze training: 

  • Een vlottere samenwerking
  • Contracten worden makkelijker binnen gehaald
  • Uw prestaties nemen toe

Opleiding inplannen?

Een interactieve, live training - gegeven in een fysiek klaslokaal.
De cursus kan gegeven worden in het Nederlands, Engels of Frans.
Als u deze opleiding in uw bedrijf wil organiseren, neem dan contact met ons op – we kunnen de training volledig afstemmen op uw specifieke behoeften.

BEDRIJFSOPLEIDING AANVRAGEN

 

Publieke opleidingskalender

Momenteel zijn er voor deze cursus geen publieke sessies gepland. Graag organiseren we een bedrijfssessie voor u of een extra publieke sessie (bij voldoende belangstelling). Geïnteresseerd? Laat het ons weten.

Doelgroep

Deze training richt zich tot iedereen die beter wil communiceren

Voorkennis

Er is geen bijzondere voorkennis nodig

Inhoud

  • Kennismaking en leerdoelen
  • Basisaxioma''s communicatie
  • Hoe communicatie versterken?
  • Een constructieve dialoog door actief luisteren
  • Toepassingsoefening
  • Feedback geven - effectief uw doel bereiken met respect voor de relatie
  • Op niet-defensieve wijze feedback ontvangen - de basis van een open relatie
  • Toepassingsoefeningen
  • Assertiviteit en win-win''s bereiken bij feedbacks, onderhandelen.
  • Spelen met ruimte innemen en ruimte geven
  • De valkuil van de niet-assertieve communicatie-stijlen
  • Toepassingsoefeningen
  • Push en pull - de kunst van het gericht vragen stellen
  • Toepassingsoefeningen
  • Conflictbeheersing bij communicatie
  • Uit de dramadriehoek blijven
  • Toepassingsoefeningen

Verloop van de cursus

Veel oefenen in rollenspelen. Breng ook zelf situaties mee. De daarin opgedane ervaringen wordt getoetst met principes van onderhandelen en psychologische modellen uit het klassikale gedeelte. De slides zijn ter inspiratie, de syllabus levert een degelijke neerslag van de basisprincipes van onderhandelen, scripts voor communicatievaardigheden, do's en don'ts.

Certificaat

Na afloop van de sessie ontvangt de deelnemer een 'Certificaat van deelname'.

Duur

2 dagen.

Docent

RITAM Training & Consulting.


SESSIE-INFO EN INSCHRIJVEN